Recenzia: CD Jerguš Oravec – Aries

V znamení Barana zo zverokruhu

Úroda bluesových noviniek v tomto roku potešiteľne rastie. K vynikajúcemu albumu Two Way Connection To The Blues Johnnie Shepperda, koncertnému živáku Filip Puchert Bandu a spomienkovému cédečku zvolenskej kapely B & the Money Makers nedávno pribudol štúdiový mini album Jerguša Oravca, ktorý tento mladý ambiciózny gitarista a spevák predstavil verejnosti minulý mesiac na koncerte v bratislavskom Bateliéri.

Jerguš Oravec Aries

Novinka Jerguša Oravca s názvom Aries je skutočne v znamení Barana zo zverokruhu. Jergušovi síce na jeseň minulého roka vydala firma Indies Records cédečko Done So Far s koncertnými nahrávkami, ale on, ako správny Baran si to chcel vyskúšať aj v štúdiu, kam si pozval okrem svojich dvoch stálych spoluhráčov bubeníka Marka Žilinca a basistu Denisa Pagáča aj klávesáka Matúša Ferka a kvôli obohateniu zvuku aj dychovú sekciu v podobe tenorsaxofónistu Jána Slezáka a trúbkara Karola Šipoša. Spolu s nimi ponúka na tomto mini albume až štyri skladby zo šiestich, ktoré sa objavili už na spomínanom živáku. Tie potom doplnil dvojicou nových vlastných kompozícií – Ain´t My City a po slovensky spievanou pomalou bluesovou skladbou s názvom Starena.

O novom mini albume Jerguša Oravca sa dá hovoriť ako o autorskom projekte. Nielenže si všetky skladby s výnimkou jednej sám zložil a napísal aj texty, naspieval ich a nahral aj gitary, no sám si CD aj vydal, ba dokonca si ako zručný grafik namaľoval aj pekný obal s baraňou hlavou. A to je mi na Jergušovi vlastne aj veľmi sympatické, lebo každý muzikant, ktorý sa chce presadiť, potrebuje poriadnu porciu tej baranej tvrdohlavosti. O tom, že je výborným gitaristom, niet žiadnych pochýb, no vo väčšine skladieb na CD Aries je presvedčivý aj ako spevák. Zaujímavé ale, že z nového albumu na mňa najviac zapôsobila jediná skladba, ktorú si Oravec nezložil sám. Je to verzia piesne Yesterday Shutting Down od US speváka a skladateľa Davida Ryana Harrisa, ktorá možno naznačuje smer, akým sa mladý slovenský bluesrocker pravdepodobne mieni vydať v budúcnosti.

Jún 2014