Recenzia: CD Inversion

Erich Boboš Procházka a Marek Wolf

Boboš-Wolf-3Najznámejší slovenský hráč na ústnu harmoniku Erich Boboš Procházka a gitarista Marek Wolf na novom albume s názvom Inversion ponúkajú 42 minút ojedinelej muziky.

Je to už ich druhé spoločné CD a ak máte doma ich prvotinu z pred dvoch rokov, máte asi predstavu, čo môžete očakávať od novinky, ktorá nesie názov Inversion. Tá obsahuje kolekciu 8 skladieb, ktoré sú síce prevzaté, no dvojica Procházka a Wolf ich v duchu názvu pretvára, mení zažité hudobné postupy a tým dosahuje jedinečný štýlový efekt a pôsobivú, dosť ponurú, temnú a pritom pokojnú atmosféru.

Inversion

Hudba plynie lenivo až monotónne, žiadna agresivita. Energia síce nechýba, ale tá je prítomná skôr v pozadí. Typický spev či vlastne sugestívne rozprávanie Boboša, neopakovateľný zvuk jeho harmoniky a dominantné party gitár Marka Wolfa, ktorý strieda sprievodné a sólové polohy. Okrem veľmi zaujímavého vrstvenia elektrických a akustických gitár môžeme v jednotlivých skladbách počuť aj zvukové a rytmické efekty, o ktoré sa postaral nahrávací technik a programátor Dušan Ratica. Tie sú našťastie použité veľmi triezvo a nerušivo, takže celé CD sa dá považovať za hand made.

Výber prevzatých skladieb prezrádza očarovanie tvorbou skupiny Led Zeppelin ale i ďalšími rockovými skupinami zo 70. rokov, ktoré sú doplnené dvojicou oprášených bluesových štandardov (Spoonful a Evil) z repertoáru legendárneho amerického bluesmana Howlin´ Wolfa. Práve v nich sa mi natíska prirovnanie k symbolickému stretnutiu dvoch vlkov – nebohého Howlin´ Wolfa z Chicaga a Marka Wolfa z Bratislavy. No mne sa najviac páči kombinácia svetoznámeho gitarového riffu Jimmy Pagea zo skladby Kashmir a nemenej známej skladby After Midnight od J.J.Calea, ďalšieho obľúbeného favorita dua Procházka a Wolf a skutočne prekvapujúca verzia Touch Too Much od austrálskych AC/DC.

Podčiarknuté a zrátané : slovenský bluesový album roka 2014.

Október 2014