Recenzia: CD Bluesová spoločnosť No.10

Predstavuje mladú slovenskú scénu

CD Bluesová spoločnosť No.10Koncom decembra do skromnej slovenskej bluesovej diskografie pribudlo dlho očakávané CD Bluesová spoločnosť No.10. Je to už desiate pokračovanie snahy Slovenskej bluesovej spoločnosti o zachytenie najzaujímavejších momentov na veľmi rýchlo sa meniacej slovenskej scéne. V uplynulých skoro 20 rokoch takto v nepravidelných intervaloch „zmapovala“ 42 sólistov i kapiel, z ktorých už mnohé neexistujú alebo sa pretransformovali do iných projektov.

Jubilejnej „desiatke“ by som podľa rovnomennej skladby prešovského Tásler Pufo Bandu dal podtitul Dýcham blues a to aj napriek tomu, že ju poriadne tvrdým rockom otvárajú trnavskí Beans & Bullets. Okrem spomínaných dvoch kapiel novinka ponúka aj skladby od Filip Puchert Bandu z Ivanky pri Dunaji, Kiero Grande z Veľkého Kýru a East Beat z Bardejova. Najviac ma teší, že medzi nimi sú hneď dve kapely z východu, ktoré takto zapĺňajú doteraz skoro prázdne miesto na bluesovej mape Slovenska.

Kapely sa prezentujú vlastnou tvorbou

65-minútová kolekcia 16 skladieb na tomto výberovom cédečku dokumentuje hudobné snaženie piatich, prevažne mladých kapiel, o ktorých si poslucháč nájde informácie v booklete. Ich ponuka je celkom pestrá. Štúdiové nahrávky striedajú živáky z vystúpení, muzikantské výkony sú na slušnej inštrumentálnej a speváckej úrovni a kapely sa s výnimkou dvoch coververzií prezentujú vlastnou, po slovensky i po anglicky spievanou tvorbou, čo je veľmi sympatické a chvályhodné. Pravda, na druhej strane musím povedať aj to, že zaradenie tých dvoch coververzií dokazuje, že The Thrill Is Gone od B. B. Kinga v podaní tria East Beat posilneného o saxofónistu a Do I Move You z repertoáru speváčky Niny Simone s Filip Puchert Bandom sú skutočne výnimočné skladby. A hoci novinka trpí typickým údelom kompilácií, ktoré sa celkom logicky nemôžu zapáčiť všetkým, verím, že každý pravoverný bluesový fanúšik ju privíta a rád sa jej prostredníctvom zoznámi s novými menami na súčasnej slovenskej scéne.

A tu sú ešte moji favoriti od jednotlivých kapiel okrem spomínaných coververzií:
Beans & Bulltes – Drive It Hard
Filip Puchert Band – Dážď