1. Pozývate fanúšikov na web, ktorý nie je webovou stránkou.
Promotéri, organizátori a fanúšikovia – títo všetci poznajú rozdiel medzi bezplatnou webovou stránkou (Myspace, Facebook, Badzone …) a profesionálnou prezentáciou. Samozrejme sociálne médiá zohrávajú svoju dôležitú úlohu ale nie sú registrované pod vašim originálnym menom (www.vasemeno.com, sk, org …). Kúpte si vlastný názov domény a vytvorte web stránku pod svojou úplnou kontrolou. Je to jeden z prvých krokov aby ste sa stali hudobníkom s profesionálnou prezentáciou na internete.
2. Spamujete.
Môžete kričať do neznáma „Vypočujte si moju hudbu“ alebo zakaždým keď ste on – line vypisovať anonymným záujemcom „Kúpte si moje album“ – to spamujete !!! Nič s toho vám veľmi nepomôže do tej doby kým si nevytvoríte priateľstvo so svojimi fanúšikmi. Ponúknite im zaujímavé informácie alebo súťaže o vaše albumy – jednoducho udržujte vzájomný vsťah a získate viac príležitostí na predaj vašej hudby.
3. Nie ste aktuálny.
Najdôležitejšie je zbaviť sa negatívnych a nič nehovoriacich informácií ako “Moja kapela sa rozpadla, nedarí sa nám nahrať CD, nemáme sponzorov …“. Uistite sa či posledný príspevok nebol pridaný ešte v roku 2006, že máte aktuálne termíny koncertov a ak vlastníte fotogalériu doplňujte čerstvé fotografie. Týmto spôsobom dáte najavo, že fungujete ako aktívny muzikant.
4. Nemáte databázu kontaktov.
Vaši fanúšikovia chcú vstúpiť do centra diania a chcú sa cítiť súčasťou niečoho. Dajte im šancu prihlásiť sa na odber noviniek na svojich webových stránkach. Facebook zasahuje iba 2 – 5% vašich fanúšikov ale e-mailové novinky sú oveľa osobnejšie a máte zaručené, že sa dostanú do schránok vašich fanúšikov.
Ľuboš Beňa
Slovakblues.com