5 tipov ako hľadať manažéra

Uistite sa, či je nadšený pre vašu hudbu!

tipytrikyStačí byť iba hudobníkom? Je isté, že tie časy sú už preč!

Nahrajte demo ! Pošlite ho nahrávacej spoločnosti ! Ak ste dostatočne talentovaný získate kontrakt ! Myslíte, že toto je skutočne dobrý obchodný plán pre súčasného hudobníka?

Toto fungovalo pred príchodom „peer-to-peer“ – tzv. výmenou súborov medzi užívateľmi internetu. V tej dobe mali muzikanti iba jednu úlohu – byť dobrým hudobníkom. Všetok svoj čas mali tráviť tvorbou piesní, písaním textov, prípravou na hudobné vystúpenia, nahrávaním demo snímkov a ich zasielaním hudobným spoločnostiam a nádejou, že vďaka tomu podpíšu vytúžený kontrakt.

Je isté, že tieto časy sú už preč!

Dnes musíte byť viac ako hudobník. I keď to nemusí byť ideálne riešenie pre každého, mali by ste sa naučiť pohybovať v hudobnej brandži, propagovať svoju hudbu alebo vytvárať propagačný materiál. Môže to znieť hrozivo, pretože vás čaká veľa práce ale odmenou bude vaša nezávislosť, nemusíte sa spoliehať na iné osoby a tým udržať vašu hudobnú kariéru v neustálom pohybe.

Samozrejme toto všetko vyžaduje veľa času a postupne s pribúdajúcim úspechom a rastúcim počtom koncertov sa tieto činnosti stávajú nezvládnuteľné. Existuje viacero možností ako na to – najať si poradcu, absolvovať kurzy hudobného biznisu alebo nájsť si manažéra.

Ak sa rozhodnete ísť cestou „manažéra“, dôležitým krokom je hľadanie správnej osoby. Nespoliehajte sa na prvého človeka, ktorý o sebe tvrdí, že je ten pravý manažér. Uistite sa, že tento človek je pre vás ten najlepší a preto vám ponúkame zopár tipov ako na to.

1. Uistite sa, či je nadšený pre vašu hudbu!

Manažér musí stopercentne veriť tomu, čo robíte. Nie je nič horšie, ako mať človeka mysliaceho iba na prípadný finančný zisk. Ak sa dostanete do hudobnej krízy a nájde sa lepšie zarábajúca kapela, buďte si istý, že v tom ostanete úplne sám.

2. Nájdite si manažérov na on-line fórach!

Jedným zo spôsobov je reklama na hudobných fórach alebo v časopisoch. Tieto sú plne hudobných fanatikov, ktorí pracujú v danom obore. Predstavte im svoju ideu, chuť pracovať a keď sa k tomu pridá váš hudobný talent, buďte si istý, že záujem sa čoskoro dostaví.

3. A čo vaši priatelia?

Ak nechcete pracovať s niekým úplne novým, prečo nepožiadať vašich priateľov? Môžete medzi nimi nájsť rovnakého nadšenca pre hudbu, ktorý možno nemá dostatočný talent. Takto mu môžete dať príležitosť splniť si svoje sny formou manažéra. Bude to chcieť veľa času, naučiť sa obchodnú stránku veci ale je to dobrý nápad a v dlhodobom horizonte sa to môže vyplatiť.

4. Jednajte oficiálne!

Ak sa rozhodnete najať priateľa ako vášho manažéra, je potrebné si uvedomiť, že odteraz to budú väčšinou iba obchodné dohody. Nemalo by ostávať iba na slovných dohodách, požadujte písomné zmluvy a dodržovanie dohodnutých pravidiel. Ak by to malo narušiť vaše priateľstvo, hľadajte si iného manažéra.

5. Merajte úspešnosť!

Úloha manažéra je posunúť vašu hudbu dopredu rýchlejšie, než by ste boli toho schopní sami. A to bez toho, aby ste mu museli tieto skutočnosti stále pripomínať. Taktiež si môžete stanoviť skúšobnú dobu, po ktorej môžete od spolupráce odstúpiť bez pocitu viny. Ak sa po niekoľkých mesiacoch nedostavia výsledky, uvažujte o novom človeku.

Záver!

Ak sa chcete udržať v súčasnom hudobnom priemysle, musíte byť viac než dobrý hudobník, spevák alebo mať peknú tvár. Musíte mať obchodné „know-how“ a musíte byť človek činu. S dobrým manažérom to bude pre vás oveľa jednoduchšie ale v postate stále budete mať veľa práce. Ale viete čo? Táto práca môže byť zábava ! Toto je obor, v ktorom ak chcete byť stále „in“, tak by ste mali byť ochotní urobiť čokoľvek. Ak sa chcete v súčasnosti udržať ako hudobník, zmierte sa s tým, že treba urobiť omnoho viac, než len vystupovať na pódiu.

Ľuboš Beňa
Slovakblues.com